Co to jest Adwords

Program Google AdWords zapewnia szybki i prosty sposób wyświetlania reklam w Google bez względu na dostępną wysokość budżetu. Każdego dnia reklamy Google AdWords docierają do ogromnej grupy docelowej wśród użytkowników wyszukiwarki Google i na stronach witryn Sieci Google.

Podczas tworzenia reklamy AdWords kierowanej na słowa kluczowe reklamodawca wybiera słowa kluczowe, które będą powodować wyświetlanie reklamy, i określa maksymalną kwotę, jaką zamierza płacić za każde kliknięcie. Płaci się dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę.

W programie AdWords nie ma wymogu minimalnej miesięcznej opłaty. Do wyboru jest wiele formatów reklam, w tym reklamy tekstowe, graficzne i wideo.

Jak wygląda kampania z wykorzystaniem linków sponsorowanych w Google?

Na stronie wyszukiwarki Google linki sponsorowane pojawiają się w kolumnie, jedna pod drugą. Miejsce, które zajmie Twój link w tej kolumnie, zależy od:

wskaźnika „klikalności” reklamy
profesjonalnego sformułowania tekstu reklamy
dopasowaniu do niego listy słów i wyrażeń kluczowych
od ustalonego kosztu za jedno kliknięcie

Cena za kliknięcie wiąże się z konkurencją na dane wyrażenie, jeśli jest niewielka, również koszty utrzymania reklamy na czołowych pozycjach będą nieduże.

Linki sponsorowane Google AdWords są reklamą kierowaną na słowa kluczowe użytkownika. Aby dana reklama zaczęła się pojawiać na określone zapytanie użytkownika dodamy te hasło (słowo kluczowe) do Twojej kampanii AdWords.

Dodając Twoją reklamę AdWords definiujemy, na jakie zapytania użytkownika będzie się pojawiać ta reklama, czyli dodajemy takie zapytanie użytkownika do swojej kampanii.