Dopasowania słów kluczowych

Dodając określone słowo kluczowe do kampanii AdWords definiujemy również dopasowanie tego słowa kluczowego, czyli sposób w jaki system AdWords ma interpretować te słowo kluczowe ( jest to metoda kierowania reklamy AdWords).

Opce dopasowania słów kluczowych w kampanii Google AdWords:

W AdWords istnieją trzy różne opcje dopasowania słów kluczowych, czyli cztery różne metody kierowania reklam AdWords. W tej sytuacji skorzystanie z jednej opcji może spowodować więcej wyświetleń reklamy, podczas gdy w innej mniej wyświetleń, które jednak będą się przekładać na wyższą liczbę kliknięć reklamy.

Dostępne są następujące opcje dopasowania w AdWords:

Dopasowanie przybliżone

Ta opcja dopasowania słów kluczowych jest opcją domyślną w koncie AdWords. Przy dodaniu danego słowa w dopasowaniu przybliżonym reklama Google AdWords będzie się wyświetlała nie tylko, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę dodane przez nas słowo kluczowe, ale również wyrazy bliskoznaczne z słowem przez nas dodanym, a nawet też w sytuacji, kiedy wpisze inną formę tego słowa kluczowego (np. dodaliśmy wyraz w liczbie pojedynczej, więc reklama może się również pojawić dla liczby mnogiej)..

Jeżeli na liście słów kluczowych widnieją ogólne frazy, takie jak „używane opony” w dopasowaniu przybliżonym, to reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania słów „używane” i „opony” w dowolnej kolejności, również w połączeniu z synonimami, formami liczby mnogiej i itp.

Przykład:

Przy słowie kluczowym „salony kosmetyczne Kraków” w dopasowaniu przybliżonym reklama będzie w tym przypadku wyświetlać dla wyrażeń: „kosmetyczne salony Kraków”, „gabinet kosmetyczny Kraków”, „zakład kosmetyczny Kraków”.

Dopasowanie do wyrażenia

Po wprowadzeniu słowa kluczowego w dopasowaniu do wyrażenia, reklama zostanie wyświetlona, kiedy użytkownicy będą szukać frazy zawierającej słowa „używane” i „opony” w takiej właśnie kolejności w jakiej mamy te słowa w frazie .

Przykład:

Jeżeli wybierzemy słowo kluczowe „używane opony” w dopasowaniu do wyrażenia reklama zostanie wyświetlona, jeśli wyszukiwane jest hasło „zimowe używane opony”, „tanie używane opony”, „używane opony do stara”, „używane opony Kraków”, ale nie zostanie wyświetlona dla zapytania użytkownika „nowe opony”.

Jak widać więc dopasowanie do wyrażenia jest bardziej precyzyjnie kierowane niż dopasowanie w przybliżeniu, ale jednocześnie jest też nieco bardziej elastyczne niż dopasowanie ścisłe. W celu zapewnienia możliwie największej precyzji kierowania reklam, w wyrażeniach kluczowych warto zawrzeć co najmniej dwa opisowe słowa.

Dopasowanie ścisłe

W tym wypadku reklama wyświetla się tylko na takie zapytania użytkownika, które dokładnie odpowiadają wybranym przez nas słowom kluczowym.

Przykład:

Jeżeli wybierzemy słowo kluczowe „używane opony” w dopasowaniu ścisłym, reklama zostanie wyświetlona tylko jeżeli wyszukiwane jest hasło „używane opony”. Nie zostanie wyświetlona ona wyświetlona dla zapytania użytkownika „używane opony Kraków”, „tanie używane opony”.

Opcja dopasowania ścisłego zapewnia największą precyzję kierowania. Z tego względu choć dopasowanie ścisłe daje w efekcie mniej wyświetleń, to często owocuje też największą liczbą kliknięć, ponieważ reklamy wyświetlają się na hasła, które odpowiadają profilowi naszej strony.